Sufixo -al
O sufixo -al deriva d'o sufixo latín -ALIS a traviés d'a radiz d'o suyo acusativo -ALE-M, de función adchectival. En aragonés, a l'igual que en atras luengas romances, se troba en diferents circunstancias: en adchectivos sustantivaus, en denominacions de colectivos, en denominacions de puestos con animals y en denominacions de formacions vechetals, d'astí que se trobe muito en a toponimia, en especial en a microtoponimia en nombres de partidas y fincas. A vegadas fuera d'o rechistro popular se troba en adchectivos cultos que fan part d'o lexico cientifico. En bel caso puet presentar formas femininas en -ala como en occitán. Tiende a confundir-se con o sufixo -ar. Función adchectiva en latínSustantivos con este sufixo derivaus d'adchectivos latinos u antigos adchectivos sustantivaus son:
A vegadas se troban formas femeninas como primala[1], muixigala y cinchala, tamién en a microtoponimia Forcala. Denominacions de colectivosSon colectivos con este sufixo: Puestos con animalsTerrenos caracterizausFormacions vechetalsYe a situación a on mes se solapa u confunde con o sufixo -ar. Jose Antonio Saura Rami comenta que lo sufixo -al da un valor colectivo denominador de plantas y lo puesto que ocupan, mientres que lo sufixo -ar designa puestos dominaus por determinadas plantas y árbols, y ixos colectivos.
Macrotoponimos con sufixo -al
Adchectivos propios de lexico cientifico
AumentativoJosé Antonio Saura Rami indica que puet tener un matiz aumentativo en benasqués, lo cual sería extensible a tot l'aragonés:
Atros usosReferenciasBibliografía
|